Het café

muzieksmaak gerelateerd aan Absint drinken.

lezArts_du_Soleil (11/06/06 om 13:04:05):

Is men in zijn muziekkeuze net zo kritisch als in keuze van absint?

Mijn favorieten:
Joe Jackson Band
Nick Cave
Mano Negra
Negresses Vertes
Louise Attaque
dEUS
Morphine
Gorki
Spinvis
the Cure

 

F@TM@N (11/06/06 om 20:12:49):


Joe Jackson Band... vroeger waanzinnig nog eens life in Ahoy gezien
Nick Cave ...eenzaam op de top
Mano Negra /Mano chao ...feestmuziek
Negresses Vertes mooi ook veel naar mano negra gegaan
Louise Attaque ken ik niet ....ga ik naar luisteren
dEUS...  kan me niet echt bekoren
Morphine... ken ik niet
Gorki .....ken ik niet
Spinvis .....wel over gelezen nooit naar geluisterd....toch eens doen
the Cure  in de loop der tijd de interesse in verloren

maar nu tegenwoordig :

Kaisers chiefs
Muse
Arno ( TC Matic) de God uit Belgie
Blocparty ... ontdekking van deze eeuw met een prachtig concert in paradiso december verleden jaar
Interpol
Tom Waits van voor dat ie beroemd werd... dus voor Swordfish trombone
Herbie Hancock
en ....neem het me maar kwalijk Rammstein ....prachtig

 

lezArts_du_Soleil (11/06/06 om 20:52:24):

tuurlijk Rammstein!!
Franz Ferdinand!

Gorki en Spinvis, at the close of every day en de Kift zijn toch wel hoogtepunten uit de nederlandstalige muziek.

Louise attaque vooral eerste CD super!!!!, laatste redelijk kut!
Oh Ja Noir Desir niet te vergeten. Super band.

Ik VERGEET!!!! de PIXIES. Dit moet met hoofdletters!

 

F@TM@N (11/06/06 om 21:37:19):

De Pixies .....die zijn ook super

ken je deze van ze ....http://87.242.93.244/PR_7bYXATvp2FyfDuNAADAMADIyMDVEQ0MxMEQ5RjE0QzhGRDFGQjY1MTA2MkE5REM3/12-vamos_24_lame_cbr.mp3  weet niet of het linkje lukt.
en aan deze speciale herinderingen
http://87.242.93.244/PR_3rYXAXSLCqafDuNAAEgPADdCNkYyRkFGM0YxRDk4MkFBOTJFQzFBNzYwQUJDQUFF/07-all_over_the_world_24_lame_cbr.mp3

en verder nog natuurlijk
16 Horse power
Thindersticks
The White Stripes
The Pogues

er is zoveel moois

 

Christian (11/07/06 om 19:02:18):

De oude Black Sabbath,Pink Floyd,Jimi Hendrix,Ten Years After,Redbone,Led Zeppelin,ligt regelmatig op de draaitafel.
En dan het hardere werk uit voornamelijk  Noorwegen: Mayhem,Immortal,Burzum,Forgotten Tomb,Xasthur,Darkthrone.
En ook Kate Bush,die een heel aparte plek inneemt.
Maar heel af en toe ook Madonna (Ray of Light),en Sade is lekker.(met of zonder absint) ;)

 

Z.v.E (11/09/06 om 19:01:35):

Christian schreef:

...En dan het hardere werk uit voornamelijk  Noorwegen: Mayhem,Immortal,Burzum,Forgotten Tomb,Xasthur,Darkthrone...

Hee dat is grappig. [onbeschaamde zelfpromotie] Hier een linkje naar mijn eigen band  http://www.isthar.info[/onbeschaamde zelfpromotie]

Wat ik zelf opzet om eens rustig van een glaasje te genieten?
Voornamelijk muziek uit de CMI stal zoals In Slaughter Natives, Ordo Equilibrio etc., etc.

Veelal het rustige werk, maar eigenlijk is alles wel geschikt ;D

Greep uit veel gedraaide muziek:
- CMI spul dus
- Folkmuziek (Kapela ze wsi Warszawa (Pools), Ilgi (Lets), Goran Bregovic (Balkan), etc.)
- Laibach
- Kirlian Camera
- Actus
- Dead can Dance



 

Nurgle (11/09/06 om 20:47:15):


OEF! Eindelijk wat muziekvoorkeur dat me ook meer ligt. Toen ik over Franz Ferdinand en Rammstein las, moest ik toch even slikken (no offense) :P.

Ik heb momenteel ook m'n rustigere periode. Heb hier die In Slaughter Natives box die geregeld opstaat, Sophia, Arcana af en toe, Dark Sanctuary & Die Verbannten Kinder Evas (één van m'n twee favorieten), onlangs Dopethrone van Electric Wizard aangeschaft, Jääportit, Aarni (zeker de moeite!), October Falls, ... teveel om op te noemen.

En 's morgens op de trein - zeker met dit koudere weer -  kan een Sigur Ros me ook bekoren, hoewel dit in de verte niets met absint heeft te maken.

Grappig, die metal doet me denken aan een aflevering van De Laatste Show (bekende talkshow 's avonds op onze Vlaemsche tv). Er waren twee Amerikanen (of zoiets) te gast die een reportage maakten over waar metal vandaan komt, en dan blijken ze vol lof te zijn over Gorgoroth, sympathieke knullen met wie ze 's avonds nog 'flaming absinthe' zijn gaan drinken ::)

Z.v.E schreef:

Hier een linkje naar mijn eigen band


Ik heb weinig tijd momenteel, maar die check ik zeker eens uit! Ben benieuwd :)

 

F@TM@N (11/11/06 om 10:59:42):


OEF! Eindelijk wat muziekvoorkeur dat me ook meer ligt. Toen ik over Franz Ferdinand en Rammstein las, moest ik toch even slikken (no offense) .  

Volgens mij werd er alleen gevraagd naar je smaak ....niet naar het afzeiken van anders denkende...!

 

lezArts_du_Soleil (11/11/06 om 11:45:20):

Het zou hier toch mogelijk moeten zijn om favorieten als ; Milli Vanilli, Boney M en Village people te kunnen vermelden.

Of niet te vergeten Limburgse grootheden als;
Rowen Heze ,Janse Bagge Band en Beppie Kraft.

 

F@TM@N (11/11/06 om 11:57:33):

Ik mag graag luisteren naar de nieuwe van Jan Smit  

of een Fransje Bauer....als mijn fontein ritmisch druppeld..  ;D ;D ;D ;D

 

lezArts_du_Soleil (11/11/06 om 12:10:38):

Zou jij die voor mij kunnen branden???  Op de Tsjechische manier dan!!!

 

petervr (11/24/06 om 23:12:54):

Gebroeders Ko, WC-experience, Rubberen Robbie?

Blijft toch allemaal schitterend... :P

de Wallies?

 

petervr (11/24/06 om 23:13:50):

Euh, en waarom hou ik van Yabb?    ???
(zie links)

 

GroeneFee (11/25/06 om 00:11:04):

Omdat dat in je profiel staat.

 

petervr (11/25/06 om 18:21:12):

Ah....
En nu hou ik van Rubberen Robbie zie ik...
Zo leer je nog eens iets over jezelf ;D

 

Helfrich (11/26/06 om 01:34:51):

Gnothi seauton. Volgens mij is het idee dat je de gegevens in je profiel zelf aanpast, of wegmietert.

 

Helfrich (11/26/06 om 20:30:06):

Satie - Gymnopedies, Gnossiennes, etc. Ideaal muzikaal behang voor absintproeverijen in beschaafd gezelschap.

Offenbach - ouvertures, Gaieté Parisienne, etc. Ideaal tijdens het aperitief-uur, vóór een diner waarbij ook familie aanwezig is.

Chansons Toxiques. Bijna allemaal chansons van na het absintverbod. Beschaafd publiek, petit bourgeois, complimenteert je met de muziekkeuze voor de absintproeverij, vraagt erover door, en vervolgens steek je van wal over drankmisbruik, verdovende middelen en hoererij.

Berlioz - Symphonie Fantastique. Terwijl de kamer zich vult met aroma's gaat de discussie over waanzin die kunst wordt, over zelfverminking en de consumptie van terpentijn.

Schumann - Tweede Symfonie. Dient in z'n geheel in de lucht meegedirigeerd te worden voor een denkbeeldig orkest. Tussen de delen door ledig je een glas absint, in één teug, en direct na de finale stort je met een dramatisch gebaar bewusteloos ter  aarde.

Wagner - Tristan und Isolde. De discussie gaat over Schopenhauer, Baudelaire, Nietzsche... filosofie, kunst en politiek in de negentiende eeuw, en na het vijfde glas alleen nog maar over neuken.

Wagner - Der Ring des Nibelungen, Parsifal. De discussie gaat over Verlaine, Rimbaud, Félicien Rops en waarom Mallarmé de pest had aan Wagner. De muziek staat echter te hard om daadwerkelijk te communiceren.

Richard Strauss - Elektra. Met je hoofd in je handen, zwaarmoedig kijkend naar een goed gevuld glas absint waarvan je nog geen nipje drinkt. Benedenburen beuken met een bezemsteel tegen het plafond.

Bruckner - Negende Symfonie. Door de kamer ijsberen met een glas absint waaruit je af en toe wat knoeit. Soms sta je plotseling stil en fixeer je op een denkbeeldig punt, ergens in een hoek van de kamer, alsof het antwoord op alle levensvragen zich daar ineens openbaart. Let op, dit dien je langer dan een uur vol te houden.

 

petervr (11/27/06 om 21:39:33):

Er is blijkbaar nog iemand anders die je profiel aan kan passen anders dan jijzelf...

Ring des Nibelungen, altijd leuk om een uurtje of tig door te komen...
Ouverture 1812 - Piotr Iljitsj Tsjaikovski
Ook mooi...

Ben Harper
Flip Kowlier
Tom Waits
Incubus
dEUS
Zita Swoon
Spinvis
Pixies
Sly & the family Stone
Kaizers orchestra...
En natuurlijk Placebo!
Alles op z'n tijd...

 

Zenzero (02/06/07 om 20:53:03):

Laat me denken,
het op analfabetische en on-chronologisch gerangschikte lijstje

Bill Frisell  oa. "Blues Dream"
Boards of Canada "Geogaddi"
Miles Davis "In a Silent Way" & "Bitches Brew"
Gorki "Eindelijk Vakantie"
Los Lobos
Radiohead "Amnesiac"
Sufjan Stevens
Bugge Wesseltoft
Rufus Wainwright
Ron Sexsmith
Daniel Lanoïs
Elbow
Jan Gabarek & The Hilliard Ensemble "Officium"
Pierre de Manchicourt
Bob James 1 t/m 4
Eumir Deodato
John Zorn
Mike Patton
Quincy Jones
Nucleus "Under the Sun"
Frank Zappa oa. "Hot Rats"
Dizzy Gillespie
Nils Petter Molvær "Khmer"
Ashley Slater "Big lounge"
Midlake "The Trails of the Van Occupanther"
Kool & The Gang "Good Times" '72
J-Dilla "Donuts"
Madlib "The Beat Conducta, Movie Scenes"
MF Doom = Viktor Vaughn
Ween
The Beastie Boys "The in Sound from Way Out"
Yellow Magic Orchestra "Solid State Survivor"
Ryuichi Sakamoto "Riot in Lagos"
Brain Ferry & Roxy Music
The Flaming Lips
Mercury Rev
Bill Evans
Edan
The Bee's "Free the Bee's"
Beck
Ariel Pinks Haunted Graffiti "Worn Copy"
Laibach "The Great Seal"
Richard Cheese "Lounge Against the Machine''
Artie Shaw
Gene Krupa
James Brown
Quasimoto "The Unseen"
4 Hero
ELO
Wollny, Kruse, Scheafner "The Mean spider of the Tendorine"
Chick Corea
Herbie Hancock
Brittle Stars
Piet Goddaer
Dr. John
Think of One
Arrid
Magnus
Daan "Bridge Burner"
Coparck
Joe Zawinul "My People"

Ik werk bij 'n Flipsen bv. platen en cd winkel in het zuiden des lands, en alle genoemde artiesten zijn uit voorraad leverbaar.

 

Zenzero (01/30/08 om 13:33:30):

Taraf De Haïdouks - Absinth I Drink You, Absinth I Eat You.

Opzwepende folkloristische [b]melodieën[/b] uit het oosten - waar ze, ondanks de mooie muziek die er vandaan komt, géén fijne absint maken -

Overigens niet een link naar het vernoemde nummer, maar gewoon om 'n indruk te krijgen.

 

Barski (02/02/08 om 10:41:07):

Ik merk dat ik de laatste tijd ook graag luister naar Rufus Wainwright. Vooral het nummer Instant Pleasure is erg lekker. Voor wie deze zanger niet kent is het album Poses een mooie om mee te beginnen. Kijk anders even hier (oorspronkelijk een nummer van de Beatles): http://nl.youtube.com/watch?v=H71Fv3PcQQY

 

Zenzero (02/02/08 om 19:03:04):

Rufus de zoon van... Ron Sexsmith, en Sufjan Stevens kan ik je ook aanraden.

Elliot Smith ook, en... Eigenlijk te veel om op te noemen.

 

Zenzero (02/02/08 om 19:49:48):

Maar ik heb momenteel even meer met dit

Check da nu fresh supa bad ol' skool steez def jam.

 

Christian (02/03/08 om 09:56:04):

http://www.youtube.com/watch?v=opaeNiiizxo

http://www.youtube.com/watch?v=fIBzbdo2LjU

 

Barski (02/03/08 om 11:12:42):

Doot doot is geweldig. Ik ontdekte het nummer 3 jaar geleden op de soundtrack van Vanilla Sky (waar overigens nog meer juweeltjes op staan).

 

Zenzero (02/03/08 om 13:38:20):

Pop van Sloy, ook mooi.

http://nl.youtube.com/watch?v=1dfaU4z-RIM&feature=related

 

Wolfram (02/12/08 om 23:19:47):

Brel, Boudewijn de Groot (Nacht en Ontij doet het goed met absinte), Piaf..

Veel neofolk: Forseti, Death in June, Der Blutharsch, Von Thronstahl, Spiritual front, Ordo Rosarius Equilibrio, Allerseelen.. idd sommige Cold Meat uitgaven.
Black Metal sporadisch, vind ik zelf niet zulke goede absinte-sfeer muziek.

Spinvis ook goed en voor meer dansbare absinte ervaringen (vraag maar niks Helfrich) Vive la Fete uit Belgique.

Natuurlijk de Blood Axis/LJDLP split, opgedragen aan Absinte. Iemand bekend met deze? uitgegeven als prachtige vinyl boxset, een ware ode aan de groene fee:
http://www.discogs.com/viewimages?what=R&obid=292159

Inc. lepeltje. Gemiddeld 100e en nog wel eens op eBay te vinden.
Mensen bekend hiermee?

 

Helfrich (02/13/08 om 23:24:13):

Wolfram schreef:

meer dansbare absinte ervaringen (vraag maar niks Helfrich)

Waarom niet? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die meer dansbare absintervaringen.

Met het werk van Blood Axis ben ik niet zo bekend. Het is op buitenlandse fora wel ter sprake gekomen en Z.v.E heeft het hier ooit genoemd.


 

Zenzero (02/14/08 om 01:47:30):

Het is Duits, maar daar is dan ook meteen alles mee gezegd. ;D

We German

Genieß es.

 

Z.v.E (02/15/08 om 09:57:41):

Wolfram schreef:


Natuurlijk de Blood Axis/LJDLP split, opgedragen aan Absinte. Iemand bekend met deze? uitgegeven als prachtige vinyl boxset, een ware ode aan de groene fee:
http://www.discogs.com/viewimages?what=R&obid=292159

Inc. lepeltje. Gemiddeld 100e en nog wel eens op eBay te vinden.
Mensen bekend hiermee?


Jazeker. Prachtige muziek! Die box heb ik naast de cd ook. Dat was natuurlijk een must have (Gelukkig heb ik daar geen 100 voor hoeven te betalen. Dat is die box nu ook weer niet waard).

De muziek op het bijgaande vinyl is later uitgebracht op cd. Handig voor in de auto.

 

Zenzero (02/16/08 om 01:27:20):

Ik ben nog op zoek naar 78 toeren platen, liefst met opnamen van chansons, blues, jazz en dergelijken.

Iemand?

Voor zéér weinig!

 

Zenzero (04/03/08 om 23:39:08):

Heden avond gehoord op radio 6 - de cultuur zender - en nu al te beluisteren via hypemachine en de groene fee.

De bijzondere en mooie trance blues van Otis Taylor met n song genaamd: Absinthe, van het album "Recapturing the Banjo"

 

Het café